星期三, 九月 01, 2010

旧照片

最近,我决定开始进行一个大工程。我要把我保存的以前的旧照片全部扫描进电脑。这样,一方面以后就不用担心照片受损、丢失或者天长地久老化,另一方面,也好方便与家人共享。特别是,我要把我老爸老妈在“革命年代”里留下的珍贵照片也要扫描进来。他们年轻的时候也是多么的帅气和漂亮。

这里的这张照片是我在托儿所时候拍的。大家看得出哪个是我么?呵呵,我们七零后的童年,可是和现在的小朋友大大的不一样了。

6 条评论:

匿名 说...

question for you. where do u put all these photos, are you not worried about the hard drive failure if you put all of them locally? If you put them online, are you concerned about the cost?

yfabian 说...

I have everything backed up to a server. It should be safe enough against hardware problems. Of course, that won't address the potential possibility that my house is burnt down. But I don't want to put everything online. I'm considering to get an external hard drive and just store it at work.

suomynonA 说...

挺难找的。左三的可能性要高于右二。不过右三也很难排除。
其实你有一份照片给了父母,还担心什么丢失数据。这可差不多是地球的两端呢。

yfabian 说...

1.我爸妈并没有一份。所以我会担心。
2.猜错了!呵呵

suomynonA 说...

左二?不过猜中猜不中都没什么面子,过了一半了。

yfabian 说...

猜中了面子还是要大一些 :-)